Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
KÄRA VÄNNER,

Igår lossna hela skyddshöljet på min bakre ljuddämpare. HELA svetsfogen runt har rostat. Den föll helt enkelt bara av.
Det sitter ett skyddshölje på ljuddämparen med ca 1cm luftspalt mellan hölje och ljuddämparen.
OBS att det är det "nedre" skyddet som lossnat.

Det är inget avgasläck alls, kollat med en kompis. Frågar är om det är dags att byta nu eller vänta tils det börjar läcka?
Artikelnr och pris på en ny?
Värt att köpa begagnat?
Svårt att byta själv?
Garanti? Bilen är byggd 200311. Går som en 2004. Är drygt 4år gammal.

Kan fixa bild men vet ej hur man får in den här

Mvh LOTEZ
av clem
Det är inga problem att köra vidare utan den plåtbiten.Om avgassystemet håller samma kvalitet som 850,V70,S60 osv så har du många mil kvar på det avgaset förutom nån upphängning som kanske måste bytas efter några år.
av LOTEZ
clem skrev:Det är inga problem att köra vidare utan den plåtbiten.Om avgassystemet håller samma kvalitet som 850,V70,S60 osv så har du många mil kvar på det avgaset förutom nån upphängning som kanske måste bytas efter några år.

Kanon!

Tack
av LOTEZ
Kollat med min ÅF Helmia Bil Karlskoga nu

Bakre ljuddämparsats 5300:- :-(

Dessutom ska han in på 10,000milaservice snart 2900:- Är iofs OK.
Men dämparen får sig lite rostskyddsspray i helgen så den klarar sommaren iaf :-)

//LOTEZ

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]