Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Varberg
Kom ut till min nyinköpta V70 -01 en dag nu i somras o upptäckte att fläkten gick, (motorn var inte igång) Jag trodde detta var motorfläkten men upptäckte när jag öppnade till kupen att det var klimatanläggningen som gick, har hört att detta är helt normalt, varför beter den sig så?
Senast redigerad av 1 Varberg, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Johan
Det är inget fel utan det är som det skall. Klimat systemet gör så för att driva ut eventuell fukt eller kondens ur systemet.

// Johan
Användarvisningsbild
av Crille
Varberg skrev:Kom ut till min nyinköpta V70 -01 en dag nu i somras o upptäckte att fläkten gick, (motorn var inte igång) Jag trodde detta var motorfläkten men upptäckte när jag öppnade till kupen att det var klimatanläggningen som gick, har hört att detta är helt normalt, varför beter den sig så?

Det står även i instruktionsboken till bilen, att kupefläkten kan starta.
Du har väl läst den :wink:

Hittade det när jag skälv råkade ut för samma sak. man blev ju lite fundersam först.
av Varberg
för hjälpen, det var ju bra att allt var i sin ordning, tyckte jag tittade i instruktionsboken men såg inget där :shock:
av Mera_Volvo
Hej.
Jag har en V70 -01 och har, precis som andra, märkt samma sak. Jag vet att de kan starta men det var intressant att det, som skrevs här, är för att driva ut fukt ur ECC´n. Alltid lär man sig något...

Iallafall så hörde jag för någon vecka sedan att ALLA S60, V70 och S80 från -00,-01 etc kommer att återkallas inom kort pga fel i någon styrenhet till fläkten. Kallelse kommer nog så fort de ordnat med logistiken för återkallning. Underleverantörer och servicetider, mycket skall klaffa...

Mvh / Ove
Användarvisningsbild
av Crille
Läste någonstans att brev skulle gå ut under december månad.

Men var det kupefläkten eller kylarfläkten som var orsaken till återkallelsen ?
av andezon
Kylfläkten
"Sentry mode" kamera?

Hej. Jag funderar att skaffa en kamera som har Tes[…]

Kan man kolla upp varför den vibrerar på[…]

Är det länge sedan skivan byttes har den[…]