Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lindahl
Funderar på att köpa en v70n där ratten inte går tillbaka till "rakt fram" när man svänger lite. Svänger man mycke så går hjulen tillbaka en bra bit så att bilen bara går lite snett. Det finns liksom en zon kring "rakt fram" där bilen inte själv ställer sig rakt fram.

Vad kan det tänkas vara för fel? Något känt på dessa modeller eller någon som har råkat ut för något liknande? Hjulinställning, leder eller styrväxel?

Servon låter inte konstigt och ratten hackar inte. Felet är bara att när man kör, så ställer sig inte bilen rakt fram automatiskt.
av JK24T
Så gjorde min med, allmänt taskig känsla i styrningen.
av JK24T
Det var inget fel med min S60;a. Ratten gick aldrig helt tillbaka själv. Vid en viss styrutslagsvinkel så ville den fortsätta att sväng, innan den vinkel så gick den svagt tillbaka.
Gör en koll på hjulinställningen, kan ju vara något som inte stämmer, P2 är ganska känsliga med vinklarna.
av ank9
Hade nåt liknande på min 745:a.
Det berodde den gången på knuten i rattstången som kärvade lite.
Jag hade på lite 5-56 på/i knuten och efter den behandlingen blev det som det skulle igen.

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]