Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SeEmSi
Jag kollade felkoder i färddatorn (håll in read och tryck på bakdimljusknappen två ggr) så kommer följande:
CHECKING DTCS sen kommer snabbt NO DTSC SET. Betyder det att en felkod är satt eller inte satt? På dom efterföljande kontrollerna står det ju READY efter kontrollerad del.
Användarvisningsbild
av greeeken
SeEmSi skrev:Jag kollade felkoder i färddatorn (håll in read och tryck på bakdimljusknappen två ggr) så kommer följande:
CHECKING DTCS sen kommer snabbt NO DTSC SET. Betyder det att en felkod är satt eller inte satt? På dom efterföljande kontrollerna står det ju READY efter kontrollerad del.

Att kolla felkoder i färddatorn ger inte så mkt
Du hittar alltid nått fel.
Det står så på min med men när Volvo kolalr felkoder så hittas det inga.
Användarvisningsbild
av Jycke
SeEmSi skrev:Jag kollade felkoder i färddatorn (håll in read och tryck på bakdimljusknappen två ggr) så kommer följande:
No = ingen felkod
Det betyder nåt med "ingen felkod har setts" NO DTCS SET
av staffann
Du får ett meddelande per elektronisk styrenhet. Du måste alltså stega dig genom enheterna med read-knappen. NO DTC SET betyder att det inte finns någon felkod i den enheten, CHECKING DTCs betyder att inte alla diagnoser är körda men att den inte hittat några felkoder än. DTS SET däremot betyder att det finns felkod(er) lagrat i enheten.

Som skrivs ovan så ger det inte så mycket att bara kolla felkoder om man inte har ett specifikt problem eftersom det alltid finns någon/några satta. Om en styrenhet har felkod satt och man vill veta vad för kod som är satt på måste man köra till Volvo verkstaden och be dem läsa ut felkoder.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]