Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av koneo
Med denna bristfälliga kvalitetssäkring från Volvos sida återstår inget annat än att se om köp kan återgå och börja kika efter annat märke.
Köp 2st Santa Fé istället..
av uffeason
Bilen är återbördad och jag har nu fått börja njuta ny bil som sig bör.
Helt klart så är bilen förbättrad jmf. den -04a jag haft innan. Hela bilen känns tajtare och rappare. Nya D5-motorn känns som den motorn det borde vart från början.
Börjar återigen nu iknta min position som den positive Volvoägaren.
Fick dessutom min multimediautrustning från Blaupunkt monterad igår till barnens stora förtjusning.
Användarvisningsbild
av pv!
Truls skrev:Triste greier.

Er det ikke på tide at dere svensker tar tilbake arvegodset?

Både Volvo og Saab har lange stolte tradisjoner i å bygge gode solide biler. Stå på!!

Words!
Dags att ta tillbaka arvegodset! Som de stolta vikingar vi en gång var...

Dock: jag är fullständigt nöjd med min bil. Den har som bara gått och gått.
En trogen kamrat som det vilar något odödligt över. Ett verkstadsbesök på snart sex år. Ja, förutom service då förstås.
av felde
Vi har en V70 D5 -02 på firman som nu rullat 36 000 mil utan några verkstadsbesök förutom ordinarie service. Kvalitetsmässigt ljusår för de saabar 9-5 av samma årsmodell som funnits på firman också.
av uffeason
Det var ju jag som en gång inledde denna tråd då jag hade problem med min nya XC90. Ser man nu et år tillbask i tiden så har bilen för övrigt fungerat mycket väl. En spegel är utbytt då en motor hade svårt att hitta tillbaka i utgångsläge, men annars är jag helnöjd med bilen. Volvo kan än!
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]