Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av samcan
En snabb fråga, jag har använt nu sista tiden en V70 D5/163hk fungerar mkt bra ! , uptäckte dock nyligen att torkarmotorn på högra lyktan inte snurrar als, är det seperata säkringar för vänster o höger, eller går dom på samma säkring, tänkte det kan vara säkringen som har gett sig ?, nån som vet ?
Användarvisningsbild
av greeeken
samcan skrev:En snabb fråga, jag har använt nu sista tiden en V70 D5/163hk fungerar mkt bra ! , uptäckte dock nyligen att torkarmotorn på högra lyktan inte snurrar als, är det seperata säkringar för vänster o höger, eller går dom på samma säkring, tänkte det kan vara säkringen som har gett sig ?, nån som vet ?

Det är ingen säkring utan din motor som dött.

Dom går på samma säkringar som spolarpumpen
Användarvisningsbild
av samcan
greeeken skrev:
samcan skrev:En snabb fråga, jag har använt nu sista tiden en V70 D5/163hk fungerar mkt bra ! , uptäckte dock nyligen att torkarmotorn på högra lyktan inte snurrar als, är det seperata säkringar för vänster o höger, eller går dom på samma säkring, tänkte det kan vara säkringen som har gett sig ?, nån som vet ?

Det är ingen säkring utan din motor som dött.

Dom går på samma säkringar som spolarpumpen
cool, då ska jag försöka hitta en torkarmotor, e de krånligt o byta den hehe ?, antar att man måste riva hela fronten , o borra popnitarna aaaw
Användarvisningsbild
av Funk
Du behöver inte borra något, bara lossa skruvar och bultar... tog mig långt under en timme att göra första gången.
Först demonteras strålkastartorkarna. Sedan front/softnose, några clips i överkant , ett par skruvar bakom listerna, en skruv lossas (den skall sitta kvar, men lossas) i varje hjulhus..klart.
Lossa strålkastaren på den sida du skall byta, för att komma åt motorn. Dela snabbkopplingen till elen, demontera spolarslang.

Byt motor och montera tillbaka allt i omvänd ordning, nolla läget på motorn innan du monterar torkararmen på den "nya" motorn för säkerhets skull

Det underlättar att vara två, och att ha en filt att lägga softnosen på. Du slipper plocka bort kablar till dimljusen om du bara lägger softnosen framför bilen.

Lycka till
/Thomas
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]