- tis 05 feb 2008, 11:49
Bara ett inlagg for att saga att jag skoljt min lada med 15 liter 3309 olja, GM=Saab, Opel & Vauxhall GM 93160393 (Saab 3309) vilket ar en olja specificerad som JWS3309, 3309 for dessa lador. Har bara kort ett 50tal mil men skillnad sa fort jag korde den. Storst skillnad marktes direkt nar ladan var kall men den ar mycket mjukare med mera distinkta vaxlingar & jag ar helt nojd. Jag ar sa nojd att jag inte ska uppgradera ladan da Volvo har vill ha £45 for det (ca 630kr).
Det ar manga diskussioner om olja till dessa lador, mest har i England & USA men har kommit fram till att det ar Volvo som tar mycket betalt for samma olja som de andra fabrikanterna & det ar samma specifikationer pa oljan sa ni kan lugnt anvanda GM 93160393 som har kostar lite mer an en tredjedel av Volvos har i England. Det ar manga som tror att Volvos olja ar Syntetisk men Aisin Warner 55-50 ska/kan inte ga pa nagot annat an mineralolja.
stef
Det ar manga diskussioner om olja till dessa lador, mest har i England & USA men har kommit fram till att det ar Volvo som tar mycket betalt for samma olja som de andra fabrikanterna & det ar samma specifikationer pa oljan sa ni kan lugnt anvanda GM 93160393 som har kostar lite mer an en tredjedel av Volvos har i England. Det ar manga som tror att Volvos olja ar Syntetisk men Aisin Warner 55-50 ska/kan inte ga pa nagot annat an mineralolja.
stef