Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
andreas_lofgren skrev:Hur många 2,4 eller 2,5T har det sålts med skinn, xenon, elstol, telefon, pdc, nav osv? Jag har då inte hittat någon utan detta finns bara på T6or.
Hur mycket ska du lägga ungefär? För det finns ju många välutrustade 2.5T/D5 av årsmodell 04, 05 t.ex. Då är den även faceliftad!
av Steff 99
Du kan få en 04-05 2,5T med 7-8000 mil för 160´ och uppåt.
Dom är ganska kalla så pruta på ordentligt :D
av Lövet
T6an jag tittade på var en -02 med 12000 mil på mätaren och fullutrustad. Den kostade 140'. Mer än så tänker jag inte lägga utan snarare mindre eftersom S80 är en gammal modell nu. Stora sedaner brukar sjunka rätt så tungt som begagnade så det vill till att man inte betalar överpris.

Saken är den att jag inte gillar att pruta. Känner mig snål och dum då vilket gör att jag måste hitta en bil som är rätt så hyffsat prissatt från början.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
andreas_lofgren skrev:Saken är den att jag inte gillar att pruta. Känner mig snål och dum då vilket gör att jag måste hitta en bil som är rätt så hyffsat prissatt från början.
Absolut inte!

När man prutar är man förnuftig och smart. Pruta på! :)
av perhall
andreas_lofgren skrev:T6an jag tittade på var en -02 med 12000 mil på mätaren och fullutrustad. Den kostade 140'. Mer än så tänker jag inte lägga utan snarare mindre eftersom S80 är en gammal modell nu. Stora sedaner brukar sjunka rätt så tungt som begagnade så det vill till att man inte betalar överpris.

Saken är den att jag inte gillar att pruta. Känner mig snål och dum då vilket gör att jag måste hitta en bil som är rätt så hyffsat prissatt från början.
Tycker det låter klokt och smart att inte lägga för mycket på en gammal modell!

F ö så tycker jag att även om 2,5T inte är så mycket långsammare än T6 så är det rätt stor skillnad på "motorklass" i verkligheten och jag tycker varken att 2,5T eller D5 når upp till T6-klass. T6 är, trots 4-stegsaut, mindre ansträngd när man drar på, tystare, sticker iväg bättre och låter trevligare!

PH
av zenobia
S80 T6 - drar ca 1.2 vid blandad körning till och från jobbet. Ca 4 mil enkel resa. Landsväg med full bil kan komma ner i 1 liter / mil vid konstant fart. Inget kul när soppan kostar 12 kr/liter men det är värt varenda krona.. :D

Färddatorn ger jag för övrigt inte många ören för... tanka fullt och gör sedan matten när tanken är tom.
av Lövet
Köpte mig en BMW 530i -02 manuell istället. Körde samma runda och i ungefär samma tempo som T6an och då drog 1,20 lit/mil. Naturligtvis inte ett exakt sätt att mäta men viss indikation borde det ge.

Egentligen ett löjligt skäl då detta inte har någon större ekonomisk betydelse eftersom BMWn är dyrare att försäkra, men bilköp handlar ju inte om rationella argument i alla lägen. Det ska ju "kännas" rätt och S80n gjorde helt enkelt inte det.

Tack till alla ni som svarat i alla fall. :D
av fredrik450
Heej!

Jag har en T6 -00:a. Jag fisåker inte och den drar ca 1,2 - 1,3 i snitt. Då är det mest stadskörning. Jag hade en 525 touring -06 innan och den drog ungefär detsamma. Med mycket kraft får man räkna med några droppar till. Värt den extra tusenlappen om året till skillnad från en vanlig 170-hästare.
av mrhedin
Min 99:a drar vid långkörning och stora vägar, med farthållare mestadelas på 140, ca 1.0.
Stadstrafik i Uppsala, kallstarter, korta sträckor ca 1.4.
Chippad och förbrukning enligt färddatorn.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]