Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pam
Hej!

Någon som vet var man kan serva bilen (s60 2,4t -03) billigt (och bra) i Sundsvalls-trakten? Skall ju såklart ha en stämpel i serviceboken...
av Pam
4700:- Skulle de ha för servicen på Bilbolaget i Sundsvall...
Användarvisningsbild
av ufriman
6000 mila service i Göteborg på min S60 -02 170Hk

Kostnad för servicen 3.692:- på VolvoBil (VolvoCity Torslanda)
Rabatt på kvittot 142:- ?

De använder endast av Volvo godkända vätskor och delar ex: olja Castol txt(95200021)
Priset är rabatterat av Volvo för att vi anställda använder deras verkstad
av NCR
Som jag frågade dig i en annan tråd Ufriman så är det alltså bara anställda på Volvo som får lov att dra nytta av det där priset, alltså är det väl ganska onödigt att skylta med det här som "ett tips" eller?

Om det nu inte är så att vem som helst får komma till Volvocity i Torslanda och serva sin bil fast för en något högre kostnad? 3834:- för en 6000:milaservice är fortfarande 1116:- billigare än vad Bilia tar för samma service.
Användarvisningsbild
av ufriman
Jag tror att dett finns många i forumet, som är anställda på Volvo och kör Volvo. Vad det mer vill visa att Volvo vill värna om sina anställda.

Självklart vill väl alla ha ett så bra pris som möjligt.
av NCR
ufriman skrev:Jag tror att dett finns många i forumet, som är anställda på Volvo och kör Volvo. Vad det mer vill visa att Volvo vill värna om sina anställda.

Självklart vill väl alla ha ett så bra pris som möjligt.
Visst, men det har fortfarande inget med sakfrågan om priset att göra. Vilka förmåner ni har som jobbar på Volvo antar jag att ni är informerade internt om, att prata om bra pris här på jagrullar.se när det uppenbarligen handlar om en anställningsförmån känns väl sådär...

Jag antar att du vet att Pam exempelvis jobbar på Volvo eller? Annars antar jag att du tipsar om priset för att han/hon skall snabbt bli anställd på Volvo för att kunna dra nytta av priset?

Ja, du förstår säkert vad jag syftar på utan att jag överdriver mina exempel.
av Pam
Lustigt detta. Jag HAR nyligen jobbat på Volvo (jag köpte min S60 som en begagnad tjänstebil, till ganska förmånligt Volvo-anställds pris).
Användarvisningsbild
av ufriman
Det som är av intresse är igentligen vilka olika priser olika volvo bolag och konkurenter tar. Vilka skillnader DET ÄR!!

Ni skall inte inbilla mig att Volvo inte tjänar pengar på den Service som jag gjorde. Men de ockrar oss olika mycket.

Okey att transport kostnader och hyra är lägre intill Volvo området än var den kanske är i Boden,Stockholm etc

Vad som också kan tilläggas att en Volvo hyffsad ny är ca 10.000 billigare i Göteborgsområdet med mer utrustning än vad den är i Stockholmsområdet.

Priserna basseras av tillgång och efterfrågan.

//Ulf
Användarvisningsbild
av CarMan
ufriman skrev:Det som är av intresse är igentligen vilka olika priser olika volvo bolag och konkurenter tar. Vilka skillnader DET ÄR!!

Ni skall inte inbilla mig att Volvo inte tjänar pengar på den Service som jag gjorde. Men de ockrar oss olika mycket.

Okey att transport kostnader och hyra är lägre intill Volvo området än var den kanske är i Boden,Stockholm etc

Vad som också kan tilläggas att en Volvo hyffsad ny är ca 10.000 billigare i Göteborgsområdet med mer utrustning än vad den är i Stockholmsområdet.

Priserna basseras av tillgång och efterfrågan.

//Ulf
man ska inte glömma att dom olika bolagen har olika förutsättningar & omkostnader!

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]