Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Läste tidigare i denna tråd ang problem med missljud vid regn
jag har detta problem på min 06 ska åtgärdas nästa vecka
men dom på min Volvo verkstad hade inte ens hör talats om det

Men som sagt jag hittade en en service fix för problemet
sen måste jag säga visst är dom roliga och så men var har volvo kvalite känsla tagit vägen
hade en 00 R awd tidigare och den skramlade inte ens hälften så mycket som denna gör invändigt

Vad jag har för mig så sitter det än bättre vinkelväxel från 05 på dom.
Så jag skulle npg leta efter faceliftad 05 till vättigt pris har sett dom för runt 250 tusen
Användarvisningsbild
av camaro69
Gamliz skrev:
camaro69 skrev:Delar dock inte X90 Executives farhågor beträffande manuellt växlade bilar.
Tack för infon, jag undrade dock bara va camaro69 menade med detta...?
Vi provar igen.

X90Executive skrev något manuellt växlade bilar som plågats och misshandlats med varvning till 5 000 rpm och sedan kliva av kopplingen. Så kan bara en tok behandla bilen, men det beror väl på vilka kretsar man umgås i. Ett sjukt beteende, av en sjuk människa kan man väl nästan aldrig skydda sig ifrån, såvida vederbörande inte sitter inspärrad.

Har absolut inte haft några problem med lådan. Kopplingen är lite mer trögtrampad på en R, men det är en vanesak.

Beträffande avgasklammern som X90Executive beskriver. Skulle den komma åt drivlinan så upptäcker både en döv och blind detta.

Beträffande skrammel och dålig kvalitet så upplever jag inte detta.

Kolla så att bakhjulslager och handbromsbackar är OK. Det är bilens svaga punkter.

Du får mycket bil för pengarna. Rekommenderar den varmt.

:D
camaro69 skrev:X90Executive skrev något manuellt växlade bilar som plågats och misshandlats med varvning till 5 000 rpm och sedan kliva av kopplingen. Så kan bara en tok behandla bilen, men det beror väl på vilka kretsar man umgås i. Ett sjukt beteende, av en sjuk människa kan man väl nästan aldrig skydda sig ifrån, såvida vederbörande inte sitter inspärrad.

Har absolut inte haft några problem med lådan. Kopplingen är lite mer trögtrampad på en R, men det är en vanesak.

Beträffande avgasklammern som X90Executive beskriver. Skulle den komma åt drivlinan så upptäcker både en döv och blind detta.
Det är en R-bil med 300hk och awd. Då är det betydligt större risk att den har blivit rätt så vårdslöst körd. Nu finns dom till bra pris också, så fler personer har råd att köpa en.

"Skyddet" under avgas/drivlinan märker man definitivt om man har tagit sönder på det sätter jag beskriver. Eftersom man då inte kan köra en enda meter!

Bild

Så kan mardrömmen se ut!

Detta gäller speciellt sänkta bilar....
Användarvisningsbild
av camaro69
XC90_Executive skrev:
camaro69 skrev:X90Executive skrev något manuellt växlade bilar som plågats och misshandlats med varvning till 5 000 rpm och sedan kliva av kopplingen. Så kan bara en tok behandla bilen, men det beror väl på vilka kretsar man umgås i. Ett sjukt beteende, av en sjuk människa kan man väl nästan aldrig skydda sig ifrån, såvida vederbörande inte sitter inspärrad.

Det är en R-bil med 300hk och awd. Då är det betydligt större risk att den har blivit rätt så vårdslöst körd. Nu finns dom till bra pris också, så fler personer har råd att köpa en.

"Skyddet" under avgas/drivlinan märker man definitivt om man har tagit sönder på det sätter jag beskriver. Eftersom man då inte kan köra en enda meter!

Detta gäller speciellt sänkta bilar....
Det räcker med att lasta in sin feta svärmor i baksätet och köra över en kantsten för att åka in på garageuppfarten för att klammern kan skrapa i.

Hur många sänker en R? Den är låg så det räcker i orginal. Four-C chassiet behöver inte ytterligare ingrepp.
Men det är klart, en skrytsam "prylgalning" kanske måste!? :wink:

Flest grejer när man dör vinner, eller?
camaro69 skrev:Det räcker med att lasta in sin feta svärmor i baksätet och köra över en kantsten för att åka in på garageuppfarten för att klammern kan skrapa i.

Hur många sänker en R? Den är låg så det räcker i orginal. Four-C chassiet behöver inte ytterligare ingrepp.
Men det är klart, en skrytsam "prylgalning" kanske måste!? :wink:

Flest grejer när man dör vinner, eller?
Kolla på R-forumen i USA. 80% har sänkt bilarna. Jag personligen tycker att den är tillräckligt låg som den är. Tycker även att den är tillräckligt hård i Advanced! Tänk en 50% hårdare bil! :shock:
Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Jag köpte en ny XC70 av 2012 års modell[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag ligg[…]

Byta topplocket, eller hela motorn?

Alternativ 3: Byt bara toppackningen på bil[…]

Förstärkt kamrem

Tror inte den jag har sett va med kevlar utan bara[…]