Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrelm1
Hej jag har en Volvo S80 T5 03 som motorn vibrerar på. både tomgång och om jag varvar den vid stillastående. Verkstaden har bytt stift och rengjort spjället utan resultat .Har någon förslag vad detta fel kan bero på.

/chrelm1
av volvo experten
chrelm1 skrev:Hej jag har en Volvo S80 T5 03 som motorn vibrerar på. både tomgång och om jag varvar den vid stillastående. Verkstaden har bytt stift och rengjort spjället utan resultat .Har någon förslag vad detta fel kan bero på.

/chrelm1
Kan vara dålig kompression ,tändspole ,spridare,felaktigt bränsle ja du det finns mycket det kan vara, du får lämna in den på en riktig felsökning på en riktig verkstad som vet vad dem gör och inte bara byter eller gör saker på chans om du inte är så händig själv vill säga !!
av jbl
Kollade dom upp felkoder så vore det den bästa början så att man får en susning.
av chrelm1
jbl skrev:Kollade dom upp felkoder så vore det den bästa början så att man får en susning.
Ja datorn visade inga felcoder./chrelm1
av jbl
Ja då är det värre. Det behövs en kompetent mekaniker helt klart.

Mäta bränsletrycket, se över spridarna. Eventuellt mäta kompressionen. Som nämts tidigare.
av chrelm1
jbl skrev:Ja då är det värre. Det behövs en kompetent mekaniker helt klart.

Mäta bränsletrycket, se över spridarna. Eventuellt mäta kompressionen. Som nämts tidigare.
[youtube][/youtube]

Jag får på dom igen nästa vecka. Tack i alla fall för tipsen./chrelm1

Nån som vågat testa senaste?

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]