Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeyman35
Är lite sugen på att sätta dit sidosteg på min xc90. Snyggt och praktiskt :) Lite lättare för ungarna att klättra in i bilen tex. Är det någon som vet vad dessa kan tänkas kosta? Är det svårt att montera dit i efterhand?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Dom sitter med 4 skruvar på varje sida. Ser inte alls svårt ut att montera! Har för mig att dom kostar runt 10-12 000kr.

Volvo rekommenderar att man har stänkskydd på bilen för att inte få stenskott på sidostegen.
Användarvisningsbild
av mikeyman35
Ok, det blir till att spara lite pengar då..Att allt ska va så dyrt.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
mikeyman35 skrev:Ok, det blir till att spara lite pengar då..Att allt ska va så dyrt.

Ja, dom skäms inte att ta rejält betalt! :wink:

Men kolla priset för säkerhets skull.
Användarvisningsbild
av SUV-Driver
Kolla efter beggade. Jag hittade mina Volvo original på Blocket för 4500:-
Mycket enkla att montera men se till att vara två då de är rätt tunga att hålla i rätt position. Sitter som tidigare nämnts med 4 skruvar. Skruvhålen finns redan under bilen.
Användarvisningsbild
av Jensen
mikeyman35 skrev:Är lite sugen på att sätta dit sidosteg på min xc90. Snyggt och praktiskt :) Lite lättare för ungarna att klättra in i bilen tex. Är det någon som vet vad dessa kan tänkas kosta? Är det svårt att montera dit i efterhand?
Monterat o klart så kostar det 9000kr på Bilia.

Nån som vågat testa senaste?

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]