Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av firebird
Hej.
Tyvärr har en mus lyckats ta sig in i min bil och gnagt hål på skinnsätet bak. Någon som vet någon bra skrot eller dyl som kan tänkas ha begagnade baksäten med skinn?

Det är den lilla delen av sätet (enkelsätet). Tyvärr är det den varianten med inbyggd barnstol. Bilen är en v70N-00 2,4T.

Försäkringsbolaget vill inte kännas vid detta eftersom det är klassat som skadedjur :evil: .

/Andreas
Användarvisningsbild
av Brainy
Testa med jönköpings bildemontering. Dom har mycket volvo!

mvh
Anders
av Fisketorp
firebird skrev:Hej.
Tyvärr har en mus lyckats ta sig in i min bil och gnagt hål på skinnsätet bak. Någon som vet någon bra skrot eller dyl som kan tänkas ha begagnade baksäten med skinn?

Det är den lilla delen av sätet (enkelsätet). Tyvärr är det den varianten med inbyggd barnstol. Bilen är en v70N-00 2,4T.

Försäkringsbolaget vill inte kännas vid detta eftersom det är klassat som skadedjur :evil: .

/Andreas
Borde det inte gå på hemförsäkringen då?
jäklar vad försäkringsbolag ska ställa till det. om råttan gnagt sönder massa kablar osv i motorutrummet hade dem sagt sammma sak då?

tycker du ska se om du inte kan kräva detta av försäkringsbolaget.

Var samma när tjejkompisens bil började brinna pga elfel i motorutrymmet. klassades som "motorfel" tror jag. vilket inte försäkringen ville täcka. efter tjat så fick dem allt ge sig. brand är brand.

Åverkan på bil borde klassas samma vare sig det är en hulligan eller råttjävel.

mvh//Martin
Användarvisningsbild
av tjotto
Vare sig hem eller bilförsäljningen betalar för möss som gnagt i bil. Men man kan ju alltid försöka, det finns ju nått som heter goodwill...

Det Fisketorp skriver med branden är ju inte roligt, att mötas av ett försäkringsbolag som inte vill betala för en brand pga motorfel eller nått annat. Jag hoppas att det inte var "mitt" bolag...måste nog läsa det finstilta... Jag har alltid haft volvia och vart mycket nöjda med dom, två skador varav en inlösen utan problem.
av Fisketorp
tjotto skrev:Vare sig hem eller bilförsäljningen betalar för möss som gnagt i bil. Men man kan ju alltid försöka, det finns ju nått som heter goodwill...

Det Fisketorp skriver med branden är ju inte roligt, att mötas av ett försäkringsbolag som inte vill betala för en brand pga motorfel eller nått annat. Jag hoppas att det inte var "mitt" bolag...måste nog läsa det finstilta... Jag har alltid haft volvia och vart mycket nöjda med dom, två skador varav en inlösen utan problem.
Knappt hunnit bli varm i byxorna nä rdet gäller bilägandet och raktås inte när det gäller försäkringskunnande=P
men på något sätt måste man ju kunna skydda sig mot skadedjur. menar en helförsäkring med allförsäkringstilläg osv borde ju skydda.

vafan en porche ägare skiter väll fullständigt i om det är vandalen eller råttan som gör åverkan på skinnsätena. tycker bara det låter helt idiotiskt men det är klart försäkringsbolag hittar väl på allt för att slippa betala. hade nog jag med gjort om jag haft ett sådant bolag

Nu har jag tillägsförsäkring på huset via anticimex detta ska täcka skadedjur, har man inte en viss skadedjursförsäkring via vanliga bolaget? ex folksam som vi har. då borde det ju vara samma med bil kan man tycka, men men.

Tror jag skulle börja gråta om det hände mig. betala närmare 10`000/år i försäkring också är bilen inte skyddad mot monster nää fyfan.

ursäckta gnälligheten! //Martin
Användarvisningsbild
av Degnell
Fisketorp skrev:
tjotto skrev: Tror jag skulle börja gråta om det hände mig. betala närmare 10`000/år i försäkring också är bilen inte skyddad mot monster nää fyfan.
Då kan du inte vara så gammal? Jag hade min gamla v70n 2,4t -00 försäkrad via volvia för i runda slängar 8000 om året, och då bor jag i eskilstuna(ganska centralt) med bilen parkerad på gatan. Jag är 22 år, så trodde d va ungefär maxbeloppet för en helförsäkrad V70 :lol:
av Fisketorp
Degnell skrev:
Fisketorp skrev:
tjotto skrev: Tror jag skulle börja gråta om det hände mig. betala närmare 10`000/år i försäkring också är bilen inte skyddad mot monster nää fyfan.
Då kan du inte vara så gammal? Jag hade min gamla v70n 2,4t -00 försäkrad via volvia för i runda slängar 8000 om året, och då bor jag i eskilstuna(ganska centralt) med bilen parkerad på gatan. Jag är 22 år, så trodde d va ungefär maxbeloppet för en helförsäkrad V70 :lol:

Är 23. bor i egen villa med låst garaget ute i "skogen"
har inte ringt och pratat med dem utan bara spanat priser på internet. volvia var ca 9800kr/år sedan skulle jag försäkra 940 på folksam 5500kr/år blev att min sambo får stå för båda bilarna ett tag =P

är nog lite billigare om man ringer direkt men ändå inte billigt.

//Martin

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]