Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Jag har en V70 2,5T AWD -03 med Haldex. När jag kör i en vattenpöl och får vattensprut under bilen börjar den vibrera kraftigt samt att det börjar tjuta kraftigt. Vibrationerna samt tjutandet slutar efter ca 1 min. Låter som om det kommer från bromsskivorna/bromssköldarna bak. Får ej några vibrationer i ratt utan hela bilen vibrerar. Volvo har monterat något original extra skydd vid bromsskivorna samt att jag monterat stänkskydd men det hjälper inte. Vad kan det vara? Har ni några tips?
av jbl
Del låter som att avgassystemet tar i kardan axeln. Kryp in under bilen och titta på kardanaxeln. Du ser säkerligen skav märken på den. Har för mig fixen är att göra nåt med en upphängning till avgassystemet.

Du kan söka på detta hos http://www.swedespeed.com här hittar du TBN för detta och ser vad som behöver göras.
av Infide
Detta händer när avgasröret kyls och tar emot kardanen. Det har jag läst i en annan tråd.
Användarvisningsbild
av gooose
Vänd dig annars till din volvo handlare finnes ett par olika utföranden av modifieringar beroende på vilken bilmodell det är
Dessa satser går att köpa och monteras utan problem själv

// Goose
Byta topplocket, eller hela motorn?

Vad säger ni om detta? Kommer det att fungera[…]

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däc[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]