Knäppningarna kommer med ganska precis 10 Hz. Tomgångsvarv brukar väl vara 660 rpm dvs 11 varv per sekund. Ett knäpp per vevaxelvarv alltså om tomgången ligger lite lågt på 600 rpm.
Kolla att det inte fastnat något på remskivan på vevaxeln, låter lite som om multiremmen snäpper emot något.
AC-kompressorn går väl med ungefär samma varvtal, jag tror att remskivan är ungefär lika stor som den på vevaxeln. Servopumpen har nog också ungefär samma diameter på remskivan, samma varvtal alltså. Det är väl inte så att något under huven tar emot servopumpens remskiva?
Edit: nej vänta nu, tomgångsvarvet om det är B5244 ligger väl på 880 rpm? Måste isåfall vara någon apparat med större remskiva än vevaxeln för att det ska bli 10 Hz. Kan kika i min gamla V70 imorgon

V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65350 mil, siktar på 100k. What could possibly go wrong? Den går ju så fint. Oops..

Ny kupefläkt sen några dar tillbaka
