- tis 01 jul 2025, 23:51
Kan någon förklara för mig hur det kommer sig stt en så stor motor som en 2.4L femcylindrig bensinare har så lätt för motorstopp?
Har kört många bilar i mitt liv men denna är grymt känslig när man ska iväg antingen framåt eller bakåt.
Att bara släppa upp kopplingen utan gaspådrag leder nästan till motorstopp hur försiktig man än är.
Alternativet är att röra gaspedalen men då verkar den vara överkänslig så det blir ett svårbemött ylande från motorn.
Är det rengöring av gasspjället som behövs eller finns det något annat botemedel???
Har svårt att tänka mig att bilarna var så här när de var nya?
Och tar man sig iväg blir det nästan burnout när man nuddar gaspedalen med uppsläppt koppling på ettan och tvåan.
Volvo 740in på gården känns som att den har ett ton mer vrid vid startmomentet.
Så här vill jag inte ha det, hjälp!
Har kört många bilar i mitt liv men denna är grymt känslig när man ska iväg antingen framåt eller bakåt.
Att bara släppa upp kopplingen utan gaspådrag leder nästan till motorstopp hur försiktig man än är.
Alternativet är att röra gaspedalen men då verkar den vara överkänslig så det blir ett svårbemött ylande från motorn.
Är det rengöring av gasspjället som behövs eller finns det något annat botemedel???
Har svårt att tänka mig att bilarna var så här när de var nya?
Och tar man sig iväg blir det nästan burnout när man nuddar gaspedalen med uppsläppt koppling på ettan och tvåan.
Volvo 740in på gården känns som att den har ett ton mer vrid vid startmomentet.
Så här vill jag inte ha det, hjälp!