Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tupac_z
HEJSAN. Nu är jag ute efter att köpa en kombi bil. Jag har sedan tidigare en volvo s60 - 04 2.4 liter 170 hk. Mina egna erfarenheter av den bilen är att den har varit ganska strulig. från det att jag köpte den i september 2006 så har jag fått lägga ut ca 10.000 på t.ex. styrleder, generator, krängningsarmar osv.. givetvis kan det vara så att bilen har varit felbehandlad av tidigare ägare..

Hur som helst så vill jag gärna veta lite om era egna erfarenheter kring v70 altså. Jag kollar främst på bilar runt årsmodel 01-02 som har rullat max 15.000 mil.

Hur går dessa bilar? några välkända fel som återkommer?

Tackar för svaren och ha en trevlig dag =)

EDIT: Glömde skriva men bilarna jag kollar på har manuell växellåda och det är det jag är ute efter..
av tupac_z
ingen som har någna erfarenheter alls?
Användarvisningsbild
av Funk
Det är ju i princip samma bil som S60, så de vanliga felen är de samma..

Har du fått byta så mycket på din -04 så har du nog haft en smula otur tror jag.
Jag är inte i närheten av så mycket bytta grejor på min -02.. Fast den har å' andra sidan inte gått så långt..

/Thomas
av dali
Ska man generalisera så ju nyare desto bättre. Eftersom -01 är första årsmodellen så kanske det är bättre att sikta på en -02:a, men ingen årsmodell har någonsin varit helt felfri. Brorsan körde en ny -01:a i 5000 mil och hade en del strul med den, men det minskade ju längre han hade den.

Nån som vågat testa senaste?

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]