Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrp7
Hej
Efter att volvo 70 2004 stått orörd en längre tid har vi nu försökt då igång den. Generator bytt. Olja o filter bytt. bromsok bytta och bromsvätska.
Bilen startar och låter fint. När vi börjar köra så går den hackigt och låter från framhjul. Vi hissar upp framvagn o testar lägga i Växel o rulla. Hjulen går ojämnt, stannar upp ibland och går igång igen trotsatt kopplingen är uppe och det skarulla konstant. Var börjar man här?
Har en video men kan inte ladda upp.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Sen kolla drivknutarna, är alla fyra damaskerna hela? Om inte så rostar knutarna sönder rätt snabbt.
Har sett på min V70 (manuell) att om jag lyfter båda framhjulen och låter dem rotera med växel i och motor på tomgång så vill de rotera växelvis pga friktion i knutarna antar jag. Och då går STC in och hackar på bromsen på den sidan som faktiskt roterar.. det blir ett enda kaotiskt hackande trots att knutar och bromsar är helt friska.. :oops:
Slår jag av stc upphör hackandet men hjulen roterar ändå växelvis och ryckigt. Tydligen normalt.
Senast redigerad av 3 Erik Å, redigerad totalt 0 gång.

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]