- lör 14 dec 2024, 17:07
Tjena har ett jäkla huvudbry med Volvon.. lång historia kort: alla tre blinkers lyser konstant på vänster sida även när tändningen är av och nyckeln ur. Enda sättet att släcka är att dra ur säkringen.
Höger sida funkar fint även när vänster lyser. Händer inget med vänstra sidan när blinkerspaken dras till vänster (dvs dom slocknar inte som på "USA blinkers")
Har sen tidigare demonterat datorn i höger passagerardörr för den spökade vid kallt väder (hela dörren är död tills utetempgivaren vaknar till liv, (händer endast över 5+ ute)
Saker jag har testat men alla lampor lyser ändå:
-Demonterat blinkerspaken
-Tagit ur en en efter en av alla blinkerslampor på båda sidorna.
--Kollade samtidigt efter rost i kontakterna.
Någon som kan tipsa om nått mer innan jag ger mig in på att slita fram CEM'en?... Läste att det inte är blinkersrelän på -01, sköts via CEMen.
Höger sida funkar fint även när vänster lyser. Händer inget med vänstra sidan när blinkerspaken dras till vänster (dvs dom slocknar inte som på "USA blinkers")
Har sen tidigare demonterat datorn i höger passagerardörr för den spökade vid kallt väder (hela dörren är död tills utetempgivaren vaknar till liv, (händer endast över 5+ ute)
Saker jag har testat men alla lampor lyser ändå:
-Demonterat blinkerspaken
-Tagit ur en en efter en av alla blinkerslampor på båda sidorna.
--Kollade samtidigt efter rost i kontakterna.
Någon som kan tipsa om nått mer innan jag ger mig in på att slita fram CEM'en?... Läste att det inte är blinkersrelän på -01, sköts via CEMen.