Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte häromveckan en v70n 2007 som är sänkt med coilovers från mrtuning. Då jag bor i Norrland känner jag att jag gärna vill ha högre markfrigång än min mobil är bred för att klara plogvallarna 😁

Har mekat en hel del så är händig, men aldrig hållit på med sänkningar. Undrar därför om nån har tips och råd hur man gör? Jag har "bruksanvisningen" från mrtuning men det framgår inte mer än hur just deras kit fungerar, inget om hur man går tillväga i övrigt.

Är lite orolig dessutom för att stöka till i hjulinställningarna, antar det är mm-precision som gäller...

Det är dessa jag har: https://www.mrtuning.se/modellanpassat/ ... WbEALw_wcB
Vad menar du med "hur man går tillväga i övrigt"? Man justerar ena sidan och tar mått och ställer om så det blir lika på andra sidan.

Hjulinställningen kommer att ändras så fort du ändrar höjd på bilen. Sen om det blir till det bättre eller sämre beror ju på vilken höjd du ändrar till och i vilken höjd det gjordes en hjulinställning senast.
D4 VEA dricker olja

Är det någon som har koll på vad […]

Sensorring bak Volvo V40

Har artikelnr! Självklart utgått hos B[…]

Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&a[…]

Elpriset

Moderna vindkraftverk har heller inte någo[…]