- tor 20 dec 2007, 12:27
#159278
Jag har en XC90 -03 som jag precis gjort 10000mil service på. Man upptäckte då oljeläkage mellan drivaxel och växellåda och sa att man var tvungen att byta vinkelväxel. Bytet skulle kosta ca 14000kr men skulle som tur va gå på försäkringen så det blir 3500kr istället.
Jag hörde men en "annan bilmekaniker" att det var väldigt vanligt med oljeläkage där (beroende på hur stort oljeläkage det är) och troligen behöver man inte byta vinkelväxel, fylla på olja kostar ca 300kr. Efter 3000mil efter bytet skulle det antagligen börja läcka igen, en av volvos svaga länkar.........
Hur tycker ni att jag skall göra, skall jag byta vinkelväxel? Har större förtroende för min "andra bilmekaniker". Kan det vara ett sett att tjäna lite pengar för företaget, om jag bara behöver betala 3500 känns det inte så mkt för mig men företaget får ju ett stort jobb och tjänar pengar på ett jobb som kanske inte behövs göras........
Jag tror det blir så att jag byter vinkelväxel, eftersom det går på försäkringen, men gör det hos min "andra bilmekaniker".
Hur tycker ni jag skall göra?
MVH/
Jag hörde men en "annan bilmekaniker" att det var väldigt vanligt med oljeläkage där (beroende på hur stort oljeläkage det är) och troligen behöver man inte byta vinkelväxel, fylla på olja kostar ca 300kr. Efter 3000mil efter bytet skulle det antagligen börja läcka igen, en av volvos svaga länkar.........
Hur tycker ni att jag skall göra, skall jag byta vinkelväxel? Har större förtroende för min "andra bilmekaniker". Kan det vara ett sett att tjäna lite pengar för företaget, om jag bara behöver betala 3500 känns det inte så mkt för mig men företaget får ju ett stort jobb och tjänar pengar på ett jobb som kanske inte behövs göras........
Jag tror det blir så att jag byter vinkelväxel, eftersom det går på försäkringen, men gör det hos min "andra bilmekaniker".
Hur tycker ni jag skall göra?
MVH/