jbl skrev:Låter ju som en praktikant varit i farten. Hoppas att dom har en bra förklaring.
Dagen D
Anlände 08:15 på Volvo - Träffade bossen.
Föreslog att vi skulle börja med en provtur.
Då han inte hörde ngt fel, fick jag honom att gå ner i hastighet - då kom ljudet fram.
Med detta konstaterat parkerade vi på Verkstan, huven öppnades.
Jag förklarade vad som jag sett, samt min "känsla" om hur väl jobbet runt kopplingen skulle kunna vara utfört.
Han bedyrades att han kontrollerat just kopplingsjobbet, och att min oro saknade grund, men var befogad pga. det jag sett på utsidan.
Mänskliga faktorn - som det heter.
Fick Hyrbil - jag shoppade, han skulle återkomma under dagen.
Rapport på eftermiddagen:
Lösa kablar fixade
Kylarslangar fixerade
Bulten till motorfästet låg bakom motorn, var monterad men ej dragen m.a.o
Oljudet hade lokaliserats, berodde på att vänster brosskiva var lite skev.
Bilen var klar att hämtas.
Skulle få ett "bra pris" på byte av skivorna om jag ville byta dom, står dock över detta så här i juletider.
Bra bemötande denna gång.
Märkte lite pulserande bromsar då jag hämtade bilen från service första gången. Men var redan då irriterad på missljudet, så jag skänkte det inte någon större tanke.
Kan dock ta gift på att skivorna var droppraka innan den lämnades in.
Så kontentan var -1 skev bromskiva, vilket jag antar man får vara nöjd med.
Och så minus en dagslön samt 16 liter bensin.