Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dannelodesjo
hej.

har en volvo v70 2.3 t5 -00 och har problem med låsningen och sidospeglarna vet inte om problemet hör ihop eller inte
när jag låser upp med dosan och passagerare öppnar dörren först så låser dörren på förarsidan och ibland kan den låsa sig direkt när den låsts upp, när jag testar med nyckeln så låter det som något ramlar ner en bit i låset.
spegeln i sidospeglarna kan ibland vrida sig så man ser himlen lite störande att behöva ändra dem varje gång det händer innan man man köra iväg.

hoppas på att någon kan hjälpa mig om vart jag ska börja felsöka
av glock40sw
Som alltid felkodläsning med Volvo specifik läsare. DDM styrboxen där knapparna för fönstrar och speglar ligger på förardörren börjar ibland upphöra på detta vis.
av Lostshadow
Hej ,

Dörrmodul eller ddm kan jag läser ut med min vanliga scanner ( O.B.S. ej felkodsläsare ) , det är inte tvungen att har volvos dice scanner program. Men bättre såklart.
Men har du inte tillgång och vill inte betala en större slant till verkstaden så kan du ju ta ner dörr panelen.

Alltid bra ta loss batteriens minuspol !!

Kolla om kontaktstycket har sk " green crustys" , DDM är en svsrt box fastskruven på dörren. Den går endast testa med en scanner.
Ta dig även en titt på kabelagt som går från bilen in i dörren. Finns ibland kabebrott där elr " green crustys " där med.

Låter lite märkligt vad du skriver om speglarna. Dom körs med olika DDM har jag för mig..

Vill du byta boxen se till att donator bilen är samma årsmodell.

Mvh LS

Det här är ju intressant. Vad är de[…]

Solgardin bakdörrar

Hej. Funderar på om det går utan all[…]

Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2

Kamremsbyte var 14000de mil. ganska enkelt, men sk[…]