Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej när bränsle lampan tänds i bilen så dör den.
Det finns bensin i tanken och färddatorn stämmer.
det räcker att hälla i någon liter så startar den igen

vad kan det vara? min fundering: smuts i en av pumparna, väckad bränsleledning i själva tanken på en av pumparna
av Raspon
Hej! Har råkat ut för samma sak två ggr. båda på vintern. Har för mig att tanken är nästan som delad ibotten för kardan till awd modellerna.Och mellan i tankbotten ska det finnas ett rör som kan bli tätt.Då pumpen sitter på ena halvan kommer den ej åt bränslet på andra sidan.Har ej forskat vidare på detta tankar istället lite oftare.MVH Olav
Användarvisningsbild
av greeeken
Kolla aldrig på färddatorn den stämmer sällan.
Det är den analoga mätaren som gäller.

Hmm jag undrar står bilen lutat när du inte kan starta den?????
av finnepower
Har märkt att om man har lite bensin i tanken och samtidigt har parkerat bilen så den lutar framåt, med fronten neråt så går de inte att starta. Bara att ställa bilen plant o då startar den!
av Infide
Bensinpumpen sitter baktill. Parkera i nerförslut och mätaren visar för lite, tvärtom och du får fulltank.
av toyotamannen
bilen dör även under färd på raksträcka så det där med parkering i backe stämmer inte riktit in. Olavs teori e jag nog mest inne på, för jag vet att färddatorn stämmer för jag har tankat bilen fullt efter alla stopp och då har jag ca 10L kvar i tanken det är även vad färdskrivaren visar och den analoga.
Användarvisningsbild
av greeeken
toyotamannen skrev:bilen dör även under färd på raksträcka så det där med parkering i backe stämmer inte riktit in. Olavs teori e jag nog mest inne på, för jag vet att färddatorn stämmer för jag har tankat bilen fullt efter alla stopp och då har jag ca 10L kvar i tanken det är även vad färdskrivaren visar och den analoga.
Ja om den dör underfärd så är det ju verkligen inte bra.
In o kolla felkoder som garanterat ska finnas
Gaspsjpäll kanske spökar med mera

Annars är det en mkt bra gissning som jag sa att har man lite i tanken o bilen är lutad så startar den sällan
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]