Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johnolav
ingen som vet om d kan vere varme der på en av kablene
av CANBus
Joo....2 av 7 kablar är blå och röd..

Ett tråkigt jultips ska jag dock ge dig...det är bara lägga ned det där.
stolsvärmen styrs seriellt via en box under stolen som i sin tur talar med CEM och CCM..
Sen sist men inte minst....du kan inte ladda denna mjukvara för att aktivera styrningen för värmen.
:D
av caradioa
Hur avancerad är stolsvärmen? Man skulle kunna dra värmeslingor själv eller hur det nu är uppbyggt och sätta dit knappat själv med lite relän.

För övrigt är det j*vligt kasst av Volvo att de hindrar att från att uppgradera i efterhand. Förmodar att det är en carconfig som måste ändras.

Kanske off-topic, men denna person har gjort en facelift och lyckats installera elstol i efterhand, något som tydligen inte ska gå så det kanske finns hopp även för elstol. Här följer länken http://www.blocket.se/vi/14477958.htm?ca=15_s
av CANBus
det är inte riktigt samma sak som att försöka eftermontera stolsvärme.
av johnolav
hei det er jo en svart boks under stolen som d går masse ledninger til. så du mener at den røde og blå er til varmen? kan jeg se elementene hvis di er der ?
av CANBus
Tveksamt att slingorna är monterade i bilar utan stolsvärme, låter helbäng. ja det är modulen som styr värmen, relä och tempgivare sitter där inne.
Den styrs som sagt seriellt så du kan inte fulkoppla den på nå vis.
då får du bygga om stolsvärmen helt och sätta in någon brytare från 240 eller nåt sånt där jättesnyggt, om du vill ha värme till brunögat! :)
av johnolav
vist elementene har vert der skulle jeg koplet det opp. ,men d er ikke så nøye for min del, har knappene di orginale
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]