Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70turbojs
Hej! Upptäckte efter lite felsökande att förra ägare dragit ur reläet till ac kopplingen och förstod varför eftersom att det var ett högt morrande ljud ungefär i som om styrservopumpen är påväg och ge sig, det är så pass att folk vänder sig om när man kommer åkande. Det kommer kall luft när acn är igång. När man stänger av acn så upphör oljudet. Jag har googlat runt en massa och sett att folk haft bekymmer med magnetkopplingen så jag beställde ett nytt kit från vparts och bytte det i hopp om att de skulle bli bättre, men nix. Jag shimsade in så jag hade 0.3mm spel. Nu upplever jag att acn snurrar en halv minut sen slutar den och håller på så, det kommer fortfarande kall kyla. Är det kompressorn som är trasig? Är det möjligt att byta den själv om man åker och tömmer ac systemet först och sen efter man bytt kompressor så låter man någon firma fylla på igen? Är det skadligt för bilen att åka runt med acn igång nu när den låter så? Remmen bytte jag för någon månad sen.
Fram lykta lyser rosa...

https://lichtex.de/en/philips-d2r-85126whv2-white-[…]

240 startar inte

😁😁😁😁😁

Vi har lyckats programera in spridaren nu men lj[…]

Hej! Nu i veckan är det dags att beställ[…]