Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av orgish
Hejsan, har köpt mig en ny backspegel(höger) pga vandalisering.

Jag började med att ta bort den plastkåpan som sitter på insdan för att skruva loss muttern men sedan såg jag att elkabeln går in i dörren, hur kommer jag åt denna kabel på enklast vis? Måste jag öppna dörren för det och isåfall hur? Tyckte mig se en massa popnitar.

Alla svar är tacksamma!

Mvh
Användarvisningsbild
av greeeken
orgish skrev:Hejsan, har köpt mig en ny backspegel(höger) pga vandalisering.

Jag började med att ta bort den plastkåpan som sitter på insdan för att skruva loss muttern men sedan såg jag att elkabeln går in i dörren, hur kommer jag åt denna kabel på enklast vis? Måste jag öppna dörren för det och isåfall hur? Tyckte mig se en massa popnitar.

Alla svar är tacksamma!

Mvh
Japp dom "poppnitarna" drar du bara rakt ut. Använd nån kniv till det för med fingrarna får du inget grepp
8 st nitar = clipps är det Sen har jag för mig att det är 2 torx skruvar .
När dom är borta är det bara lyfta upp dörrsidan.
Då kommer du år kablarna till spegeln.
av orgish
Ah okej, tack så mycket för svaren, men de där poppnitarna, går de att sätta tillbaka eller får man köpa nya o sätta dit?

Mvh
Användarvisningsbild
av greeeken
orgish skrev:Ah okej, tack så mycket för svaren, men de där poppnitarna, går de att sätta tillbaka eller får man köpa nya o sätta dit?

Mvh
Ja det är vanliga clipps så de bara trycka tebax dom
Men var försiktig när du drar ut dom, dom går lätt sönder, 8kr st på bilia är priset :-p
Användarvisningsbild
av Sparkz
Man trycker in pinnen i mitten lite grann, då lossar de lätt. Sen när det ska tillbaka trycker man tillbaka pinnen så att den sticker ut, stoppar i clipset och trycker in pinnen dit den var från början. När du har fått loss det första ser du hur det funkar.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]