Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå alla, har en V70 D5 -05 Summum med tidur aktiverat. Värmaren/tiduret fungerade perfekt förra vintern men nu vägrar den gå igång på tidur. Funktionen fungerar och jag ställer in när den ska vara varm på morgonen men den startar aldrig. Direktstart fungerar däremot felfritt. Någon som har varit med om detta?

/AGW
Användarvisningsbild
av XC70-D5
Jag hade samma problem förra vintern,den har tappat minnet förstår inte dyngnsbyte. prova att ställ en tid senare samma (min fungerade då). men på min bil så laddade dom om programvaran gratis det är vanligt på -05 sade dom.
Jag har en -05 XC-70 D5. Nu har det fungerat utan problem .Lycka till :lol:
av olson
Du har väl inte ändrat klockan efter du ställt startiden ? För det går inte ! Jag hade samma fel som du på 850 jag hade, men det var batteriet som inte höll spänningen. Men i din bil borde det stå i displayen på färddatorn att batteriet inte räcker till om det är det felet.
agw skrev:Hallå alla, har en V70 D5 -05 Summum med tidur aktiverat. Värmaren/tiduret fungerade perfekt förra vintern men nu vägrar den gå igång på tidur. Funktionen fungerar och jag ställer in när den ska vara varm på morgonen men den startar aldrig. Direktstart fungerar däremot felfritt. Någon som har varit med om detta?

/AGW
Hade också precis samma fel på min V70-05:a som du. Uppdaterade mjukvaran i CEM hos Volvo artnummer: 30677017 och efter det funkar det perfekt.
av agw
Kopplade ur batteriet någon minut igår kväll. Kopplade in batteriet, ställde klockan och satte tiduret. I morse brummade det igen.

/AGW
av olson
agw skrev:Kopplade ur batteriet någon minut igår kväll. Kopplade in batteriet, ställde klockan och satte tiduret. I morse brummade det igen.

/AGW
:D
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?