Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av northernlight
Gregor skrev:Hej!

Måste jag verkligen åka till verkstaden för att kolla upp detta?
Om det är nåt fel då borde det väl fortfarande vara nåt meddelande i färrdatorn eller är jag helt fel på det?
Meddelandet finns lagrat i datan fast det inte syns i displayen.
Själv så åker jag direkt till verkstad för att kolla vad det är om jag får ett felmeddelande...vet aldrig vad det kan vara/menas med felmeddelandet. Man vet aldrig om det kan bli ett större fel av meddelandet man har fått.
av Gregor
jag åker in på måndag och frågar om vad färdatorn säger. hoppas det inte ä nåt allvarligt....

det har inte kommti nåt sen dess...

kostar 500:- att kolla upp. är det dyrt tycker ni? jag tycker det låter billigt. men då är det förstås inte på Volvo...

MVH

Gregor
Användarvisningsbild
av KingZter_78
Den stora servicen på gregors T6 kosta 12500 med rabatter byta ju även främre dämparna då på den för 4500 så 12500 + 4500 gav jag ..Fick även det meddelandet en gång stanna säkert och starta om men när jag tog kontakt med mekarna sa dom att det är bara att strunta i ett vanligt fenomen på S80 99a och 00a hade det varit allvarligt så hade det dykt upp igen direkt efter omstarten sa dom ...
av Gregor
Hej!

Jag glömde berätta att jag har varit inne med bilen och fått den avläst.

Det var inget att bry sig om denna gången. Det kom ett felmeddelande om rattnavet. Men det var nog ett tillfälligt fel för allt är OK.

Med tår i ögat har jag bytt bort min S80 för några veckor sen.

Men det har varit lite för mycket bekymmer som jag har fått ta del av.
Började med lådan. Fick den total renoverad och efter 3 månader så blev den skitbra!!! Sen kom lite smått. Belysning i instrumentpanelen.Sen servade jag bilen på nytt samt fick byta bromsar, luftmassamätare, stabstagar fram och bak, styrleder eftersom det ena har pajat efter knappt 12 månader och den andra var kass.

Och till sist så försvann kylarvattnet från behållaren 2 gånger på kort tid.
Var felet var det vet jag inte för jag bytte in bilen och självklart så berättade jag detta för handlaren. "bra att veta att jag köpte och bytte in bilen hos samma handlare". Förhoppningsvis så kommer de att kolla upp vart vattnet har tagit vägen och fixar detta innan de säljer den vidare.

Så han/hon som köper bilen nästa gång får säkert en bra bil.

Jag tänkte ha en T6 igen så småningom men då en 05-06 istället där många av barnsjukdomarna är borta på bilem.

För jag lovar att om man får en T6 från 2002 och uppåt då får man en underbar och kanske problemfri bil.

Men man får nog se upp med de första årsmodellerna tror jag .

Ha det!
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?