- tis 19 jul 2022, 11:42
#1505590
Hej,
XC90 D5 2010 (~25 000 mil)
servostryrningen går trögt vid tomgång, behöver varva motorn för att den ska börja jobba normalt.
har förstått att det kan vara en del olika orsaker, men skulle vilja ha lite tipps på vad som är enklas att göra själv.
Har bytt servolojan precis, blev inte så mycket bättre, funderar på att byta servopumpen, och då tänkte jag att det är lika bra att byta multirem, men ska man byta spännaren också ...?
Vad är det troligaste orsaken till problemet med servo styrningen:
1. Servo pump
2. Multirem (vilken längt ska man ha finns 1225 & 1241 mm ?)
3. Spännaren till multirem
4. AC compresson
5. fel på styrväxeln (denna verkar inte helt lätt att fixa/byta om man inte har rätt grejer...)
5. annat?
Tänkte byta lite av dom enkla delarna själv innan jag lämnar in på verkstad
Mvh
Fredrik
XC90 D5 2010 (~25 000 mil)
servostryrningen går trögt vid tomgång, behöver varva motorn för att den ska börja jobba normalt.
har förstått att det kan vara en del olika orsaker, men skulle vilja ha lite tipps på vad som är enklas att göra själv.
Har bytt servolojan precis, blev inte så mycket bättre, funderar på att byta servopumpen, och då tänkte jag att det är lika bra att byta multirem, men ska man byta spännaren också ...?
Vad är det troligaste orsaken till problemet med servo styrningen:
1. Servo pump
2. Multirem (vilken längt ska man ha finns 1225 & 1241 mm ?)
3. Spännaren till multirem
4. AC compresson
5. fel på styrväxeln (denna verkar inte helt lätt att fixa/byta om man inte har rätt grejer...)
5. annat?
Tänkte byta lite av dom enkla delarna själv innan jag lämnar in på verkstad
Mvh
Fredrik
Senast redigerad av 1 PL600, redigerad totalt 0 gånger.