Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PhiiMii
När jag låser upp bilen förblir bagageluckan låst. Den låses inte upp vare sig via den knapp som låser upp alla dörrar eller via den som är dedikerad till bakluckan. Jag tänkte att det skulle kunna vara så enkelt som att det fanns en säkring som var specifikt till bakluckan men jag har kollat i manualen och hittar inget om vilken säkring det skulle kunna vara. Någon som har en aning om vad som kan vara fel? //Volvo T + S80 (I) 2005
Användarvisningsbild
av COCS
Hej

Mycket jobbigt problem att inte kunna öppna bagageluckan.

Jag hade förra veckan samma problem på en S80 -04, men det visade sig vara att luckan var fastfrusen och problemet löste sig när bilen fått stå i värme några timmar.

I övrigt kom jag fram till att man kan komma åt bagaget och luckan - via att fälla baksätens ryggstöd, men dessa går endast att fälla genom draghandtaget i bagageluckan och den kommer man ju ej åt i ett fall som detta - så jag undrar verkligen hur Volvo tänkte här - eller om dom inte tänkte alls...

PS. Man kan med våld slå in plastluckan bakom mittarmsstödet i baksätet och på så vis komma in i bagaget och dra i spaken för att fälla säten - med hjälp av en griparm - det är det enda jag vet = det finns förhoppningsvis bättre och enklare metoder om man frågar en Volvo-verkstad.

Hoppas det löser sig!

Hälsningar Christian Sjöberg
av sm1nvx
I Min S80 MY00 berodde det på kabelbrott vid gångjärnet. Den har dock ännu möjligheten att öppnas med nyckeln. Bytte hela kabelpiskan, nu funkar det som det ska. Jag vet inte på vilket MY nyckelhålet togs bort. /Dagge
Användarvisningsbild
av COCS
Justerar här mitt tidigare inlägg i denna tråden = i mitt fall på Volvo S80 år 2004 så finns det (på utsidan) ett mindre svart plastclips till höger om bagageluckans elektriska knapp. Det clipset ser man inte - om man inte tittar noga. Tar man bort clipset, så finns därunder tydligen ett lås att stoppa in nyckeln i och mekanisk vrida upp låset (om det elektriska låset ej fungerar).

Jag bifogar en bild på detta...

Hälsningar Christian Sjöberg
Bilagor
s80 2004 las bagagelucka.jpg
s80 2004 las bagagelucka.jpg (306.94 KiB) Visad 220 gånger

Använd gummislang till vevhusventilationen d&[…]

Gå in på www.volvopartswebstore.com oc[…]

Ja, såg det.

blir man 3 eller 4 så rekommenderar jag V90/[…]