Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Trasseltass
Hejhej!
Jag har ett Mätarhus på en V70 -02 som krånglar lite över tid. Hittills har det varit hanterbart, men idag spårade det ur och jag behöver plocka isär och löda om.
Fel nu är alla mätare: temp, hastighet, bränsle låser sig. Ibland på Max, ibland på noll och ibland i mitten. Återställer sig själv ibland.

Samt: info till vänster har blivit svart. Samtliga lampor i högra rutan blinkar i discostämning. Blinkersindikatorer blinkar båda två när man blinkar åt något håll. Även här försvinner problemen och återkommer sedan.

Helljusindikator fungerar!

Någon som har tips på hur detta ska gå till? Ska få hjälp av en vän att öppna upp och göra ett försök innan vi skickar in till verkstad. Erfarenhet kring vilka punkter som brukar behöva lödas om? Tips på saker att tänka på?

Tack på förhand!
ElinorA
Bilagor
IMG_9500.jpeg
IMG_9500.jpeg (760.4 KiB) Visad 194 gånger
av Lövet
Om du inte har erfarenhet med sådant tidigare tror jag det blir väldigt svårt att leta reda på felet. Jag skickade mitt till https://atech2.se/volvo/kombiinstrument ... ument-4517 vet inte om de är bäst eller sämst men de lagade felet på någon vecka i alla fall. Mitt mätarhus var totalt glapp och blev svart under några sekunder i taget.

Använd gummislang till vevhusventilationen d&[…]

Gå in på www.volvopartswebstore.com oc[…]

Ja, såg det.

blir man 3 eller 4 så rekommenderar jag V90/[…]