Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
När jag söker på Mekonomen med min 01a som reg nummer kommer ett laddningsregulator upp. Men när jag söker för en 07a med reg nummer så kommer samma laddningsregulator upp fast det bör vara 2 olika. Du har fel regulator misstänker jag. Du har en som passar 00-04 och inte en 05a som din bil är. Att det är Bosch original del har lite betydelse
av sicnarf
Precis. Men tycker det är märkligt att bildels firmorna inte har koll på detta när det är Sveriges vanligaste bil.
Mekonomen tar 950 kr typ för det. Biltema tar 350.
av rosefors
Kan va intressant att höra vad Mekonomen säger. Dom tar väl antagligen inte tillbaka elektronikdelar som är använda som så många andra.
av RGrönnevik
Säg nu att det är fel regulator. Vad kan hända om man fortsätter köra med den? Den laddar ju som det ska. Pratade med en mekaniker idag och han sa att lampan kan fortsätta lysa om det är nåt mer tjall på elsystemet. Har haft lite konstigheter i flera år med att vissa meddelanden kommer upp men finns inga fel när man läsa ut koderna.
av sicnarf
Och hur ser du att det är fel regulator? De är likadana uppenbarligen.
Intressant för andra så inte även de gör fel.
av klacken
Händer inget om du kör med den fast lampan lyser men du märker ju inte om du får något problem med laddning då lampan redan lyser

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]