Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Har något lätt ”donk” när man gasar på endast vid krypkörning. Låter som det kommer någonstans under bilen där fram. Från 50km/h å uppåt klonkar det ej. Har bytt övre Motorfäste, Motorfäste från växellåda till subframe , samt motorfäste på höger sida(under kamremmen)
I mina öron så känns det verkligen som det vore motorfästet mellan växellådan och subframen men den e ju ny bytt från vparts. Såg att tidigare ägare tagit bort kardanaxeln så jag har tydligen bara framhjulsdrift också, Så vad kan det vara? :x
Det har du helt rätt i!tack för tipset! Ena sidan var bulten så man kunde skruva av me fingrarna . Såg inga skador där inne så det verkar lugnt. Dock efter jag drog åt drivaxel så kände jag bakom och det är ju litet spel där man kan rycka fram å tillbaka 3 mm kanske skall de vara så tro? Likadant på båda sidor. Sedan var jag på besiktning häromdagen å dom nämnde inget.
Var så grymt förvånad att det gjorde sån skillnad , istället för å byta varenda motorupphänging som jag gjort så var det bara en skruv som skalle dras åt något varv haha😂Köpt locktite å ska dra i moment så de inte vibererar loss 👍 lufta bromsarna häromdagen å drog såklart av en nippel så nu e de på me finhandskarna😂 tack återigen

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]