Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kick96
Hej har ett litet problem ute vid säkringsdosan i motorrummet, det är som någon har kopplat nya kablar till lyset. Dom kablarna ni ser är extra och varför? Det kommer från ett relä under kontaktstycket som är inringat. Dom går till strålkastarna som är Bi-xeon, vad jag har konstatterat så är det dessutom fel lampor i D1S när det ska vara D2R. Har detta någon betydelse?
En annan sak också, när jag blinkar med hel ljuset så rör sig reflektorn på sig (vänstra sidan)

Söker även ett elschema till och från denna box.
Mvh Kim..
Bilagor
vvvvv.jpg
vvvvv.jpg (2.58 MiB) Visad 265 gånger
av glock40sw
Min gissning är att din bil har drabbat för vattenskada i kabelanslutning till CEM ,och någon har gjort en amatörmässigt tattarkoppling ,som har inte helt lyckat ,för att få belysningen fungera.
av kick96
Tack för svaret. Det var inte en svensk om man säger så. Jag kände personen som hade bilen innan tyvärr bortgången idag. Det jag vet om bilen är att han fick sina stålkastere ut bytta för ett par år sedan, det tog dom att fixa detta typ två veckor tummen mitt i handen.. Hade tänkt att fixa till detta för att få bilen i ordning igen två ägere och 19k så det är nog värt att lägga ner lite tid på den.

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]