Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arvar
Hej

Har en Volvo Xc90 2003 bensin som börjat strula med ABS, bromsservice, airbag. Köpte mig en enkel bluetooth felkodsläsare ELM327 men tyvärr få jag bara generella felkoder, ex abs fel mm men inget detaljerat så jag vet om signal saknas eller är felaktig och inte heller vilken givare som strular.

Tänkte köpa mig någon bättre felkodsläsare och såg att ex Temu hade felkodsläsare som skulle klara dryga 30000 felkoder men förstår inte om de funkar för min bil eller inte.

OBDII V519 för dryga 400kr

https://share.temu.com/IdqbBcVHdmA

Är det ett vettigt alternativ, har absolut sett att finns felkodsläsare som klarar flera fabrikat på svenska marknaden men då är det helt andra prisnivåer.
av Dextre
Med iCarsoft får du givetvis lite mer information, men annars kan jag tala varmt om Biltemas läsare om du bara vill ha en för koderna.

https://www.biltema.se/bil---mc/verksta ... 2000046392

Nu har jag inte denna utan dess föregångare som bara läste P2-platformen, men den klarar alla koder även Volvos egna. Den här borde vara lika bra kan jag tro iaf. Inga 400 kr dock.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har både en iCarsoft VOL och en Icarsoft Max och jag tycker båda är bra. Det bästa är naturligtvis att ta fram Vida och en Dice, men det är ju lite omständigare.
av Gabbev70D5
Tja! Är också ute efter obd2 icarsoft till min v70 Fas2. Första inlägget som tipsades om icarsoft på svenska. Behöver man dator till? Eller går det att koppa sig via telefon?
av Arvar
Blev en icarsoft max bluetooth. Rejält mycket mer pengar en jag hade tänkt, mekar en del anläggningsmaskiner och små hondamotorer men har aldrig petar på bilar mer än bromsbelägg, bromsok och liknande men även jag är en 43 årig gubbe är det väl aldrig för sent att lära sig. Blev byte av ABS ring och bromsok igår..
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]