Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag har nyligen bytt motor på min V70 2.5T -06 då den förra var paj. När bilen står på tomgång går den upp och ner i varv, oftast runt 700-1000 varv, vid körning rycker/hackar den ibland, verkar framför allt vara på lite lägre varv.
Har försökt forska i det så gott jag kan och misstänker att det är luftmassemätaren som är kass. När jag drar ut den går motorn oftast lite jämnare. Trådarna ser hela och rena ut och likaså kontakten.
Har tänkt köpa ny LMM men undrar om någon vet andra tänkbara orsaker.
Vad flyttade du med nya motorn och vad hade du kvar? Jag tror det är lite kinkigt att det elektroniska spjället är synkat mot databoxen
Jag bytte gasspjället på min V-70 årsmodell 2000. Provat flera spjällhus, samma symtom på samtliga.(Ojämn tomgång) Har man tur, slipper man omprogrammering. Lutar åt att kontakta volvoverkstad för omprogrammering....
-00 och -06 har inte samma typ av spjällhus. Därmed inte heller sagt att det inte kan vara spjället som felar. Men inte av samma anledning som på en tidig bil med can-bus spjällhus.
Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]