Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag skulle justera mina strålkastare, XC70 med xenon. Men jag upptäckte att den vänstra inte går att justera högt nog. (Den högra går däremot bra att ställa rätt.) Nivågivaren med länkage är nybytt och kalibrerad med Vida. Vad finns det för felkällor att kontrollera?

Strålkastaren i sig kan väl knappast sitta fel.

Lampan kanske är läge att kontrollera. Jag kommer inte ihåg vilken lampa det är, men det är ett "kvalitetsmärke" och jag var noga vid monteringen. (Jag hade monterat loss strålkastarna för att passa på att polera dessa. Men gjorde ingen riktig justering i samband med det och har knappt kört i mörker därefter.) Det är ju inte så kul att byta dessa lampor, så jag vill gärna utesluta annat först.

Kan det vara något med själva justeringen? Använder den automatiska höjdregleringen samma höjdjustering som när man justerar manuellt?
Höjdinställningen verkar leva sitt eget liv. Vänsterlyset var som sagt alldeles för lågt trots maximal uppjustering. Men nästa gång jag använde bilen så var det plötsligt alldeles för högt i stället, så jag ställde ner det lite ungefärligt. Jag gissar att det är automatjusteringen som verkar separat från den manuella och att den fastnat på något sätt. Så nästa steg blir att göra en bättre injustering och se om den stannar kvar.
Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]