Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jaun skrev: tis 08 aug 2023, 15:25 .. men själva gängorna från stiftet sitter kvar i motorn, kan det vara så?
Borde man inte se rester av de tre ytterelektroderna från periferin in mot centrum isåfall.. ?
Och håldiametern borde vara betydligt mindre :oops:
Ja det är verkligen ett mysterium det där. Knackade på det med skruvmejsel och det är inget som sitter löst iaf.

Jag ska lämna den på verkstan så får de fixa nya gängor för en billig peng. Det är värt chansningen eftersom en ny v70 i motsvarande skick skulle gå på 20-30 000 för mig. Även om det finns en risk att det finns fler fel på motorn.

Får höra med verkstan vad det var när de plockat ut det.
Ny gänga och stift fixat av verkstan, nu går den som vanligt. Hoppas den fortsätter så.

Frågade vad det var som satt fast i hålet men fick tyvärr inget svar, så jag släppte det. Kanske hade han som tog betalt inte varit med och mekat.
Vad gick det loss på att fixa?

Jag har så svårt att tänka mig att gängorna skulle ha försvunnit och att tillverka nya låter sjukt avancerat, borde vara lättare att byta hela toppen. Håller hårt i min teori.

Skönt att det löste sig hur som helst ;-)

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]