Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fronta
Hej, har tänkt byta mitt motorfäste på min S80 2,5tdi -99:a.
Men hittar inget specifikt till denna bara till årsmodellen nyare och där stämmer inte dimensionerna.
Antar att det sitter samma som i en V70 av samma årsmodell?
Har försökt få forza.se att mäta denna men det verkar de inte kunna, fråga inte varför. Och är jobbigt att testa sig fram o betala frakter.
Så vore jättesnällt om ngn kunde mäta sin ytterdiameter på sitt motorfäste o skriva här:) Så kan jag beställa efter det,
Skulle underlätta mkt mkt...

//Fronta
av JK24T
Mitt förslag är.... tänk om, med Powerflex i övre fästet på en diesel ger dig riktig traktorkänsla. Vibrationer som gör att du inte ser något i backspegeln.

Jag hade det i min förra S60 och det ligger fortvarande på hyllan.
Användarvisningsbild
av Funk
Kan bara hålla med JK24T, jag har ett i en bensinare, och det ger ganska mycket vibrationer redan på en bensinare...

/Thomas
av fronta
OK bara lyssna och lära. Trodde inte de var så stumma, då får det bli ett original o byta oftare då:)
Tackar
Användarvisningsbild
av Xioz
exakt.. och ska du ha powerfelx bussningar lär du byta alla du har just till det eftersom annars kommer de andra slita ut snabbare! :)
Användarvisningsbild
av iaken
Xioz skrev:exakt.. och ska du ha powerfelx bussningar lär du byta alla du har just till det eftersom annars kommer de andra slita ut snabbare! :)
Varför skulle övriga bussningar slitas snabbare pga av en styvare bussning som tex övre motorfäste? Bara nyfiken :)

Vibrationer får man ju lite mer vid tomgång. Vid körning är det obefintligt.
Användarvisningsbild
av Xioz
Ja du :)

Om man har dåliga andra bussningar sen byter till en sådan bussningn kan själv fästet gå sönder :) men om du bytte alla likadana så blir det stabbilt runt om och inte lika mycket på frästning på just den bara.

hänger du med hur jag tänker?
Användarvisningsbild
av greeeken
Låter logiskt o nått man bör göra
av v70 2,5T - 99
Funk skrev:Kan bara hålla med JK24T, jag har ett i en bensinare, och det ger ganska mycket vibrationer redan på en bensinare...

/Thomas
satte ett på min v70n -02 bensin med ............ jävla skit , ångrar mig djupt , byter snart till det nya uppdaerade med fyrkantiga bussningen .... så man åker gött igen
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]