Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmix
Hej!

Tänkte nu se om folket här kunde hjälpa mig och bli lite klokare.

Der är så att jag har en v70N 2.4T -01 och det började med att bilen dog. Trodde då att det vara soppapumpen då den var död, pumpen är nu bytt men felet kvarstår och den nya pumpen låter inte alls när man vrider om tändningen. Inga felkoder finns och har även bytt antennring utan framgång. Tips mottages gärna 😁
av sicnarf
Du har bytt bränslerelät? Det reläet sitter i CEM som sitter under panelen ovanför kopplingspedalen ungefär. Och det som sitter i centralen i motorrummet som har med bränsle att göra är ett huvudrelä för insprutningen som sitter på plats FMA2, första raden närmast säkringarna, närmast vindrutan. Det andra Reläet som styr bränslepump sitter i CEM. Kolla instr boken.
Användarvisningsbild
av Hasse53
Fick samma fel på min V70N 2.4T-02. Bränslepumpen matas via locket till vänstra bränslegivaren i tanken och det hade blivit avbrott på ett av stiften.
Tror att det är ett rätt så vanligt fel. Från och med modellår 2003 matas bränslepumpen istället via högra locket.

Fast om bränslepumpen är utbytt borde man sett detta...

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]