Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jakkeboii
Tjena, gasspjället på min S60 T5 -04 har bestämt sig för att ge upp, så jag plockade ner det och rengjorde och satte tillbaka. Startade och funkade tills jag stängde av och sen startade igen, då kom motorsystem service erfordras tillbaka och den går som en påse nötter. Har köpt ett nytt spjäll från v parts med artikelnummer 14112814 alltså Bosch varianten typ 3 som det står på deras sida. Kollade nu igen och ser att det står att det nya spjället inte behöver laddas in i bilen. Så vad jag förstår är det bara att montera och sen ut och köra? Eller har jag fattat fel?
Hur märks det om jag behöver programmera in det?
av panth0n
Ofta går de fint och ställer in sig själva efter ett tag, men gör de inte det får man kalibrera i VIDA som ovan sagt. Brukar vara tomgången som är orolig innan det ställt sig :-)
av Jakkeboii
panth0n skrev: fre 28 apr 2023, 16:48 Ofta går de fint och ställer in sig själva efter ett tag, men gör de inte det får man kalibrera i VIDA som ovan sagt. Brukar vara tomgången som är orolig innan det ställt sig :-)
Okej, som om den går jämt och fint på tomgång och svarar bra på gasen, behövs det inte kalibreras? :-D

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]