Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Per L skrev:Nu ser jag att du tänkt koppla in värmeelementet på bilens batteri. Det kunde jag inte ens i min vildaste fantasi tro att du skulle göra! Om du inte har en elbil med ett riktig rejält batteri! Fast å andra sidan provar man inte så vet man inte riktigt hur det blir.

Har du en "vanlig" bil med upp till säg ett 100 Ah batteri så skulle jag förvänta mig att:
- 200 W är alldeles för lite. Kanske blir det lite lättare att skrapa rent vindrutan om du kör elementet "flera" timmar men för övriga rutor kommer det nog inte att hjälpa mycket.
- Du kan få svårt att starta bilen när det är riktigt kallt ute eftersom du dränerat batteriet på en hel del kapacitet med ditt element och ventilationsfläkt
- Kör du inte "lågt" (flera mil) varje dag kan batteriet få sämre och sämre kapacitet eftersom generatorn inte hinner fylla på det mellan starterna
Du har aldeles rätt.

Den blit varm med ett batteri på 110a men den klarar inte hålla värmen uppe.

Fritt blir kyleffekten såhär på kvällen med nån plus bara kanske större men klurar på att skaffa ett större element.

Ska kolla med det i nån låda också först och se om det håller värmen bättre då.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av GLIZ
Jo den varianten har jag funderat på men vill inte att den ska synas. Har ju ingen möjlighet att starta en med fjärrkontroll så får fnura lite till.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]