Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frodda
chabby skrev:Har du råd att köpa en R har du väll råd att lägga lite extra pengar på ett Bättre chip? Jag skulle nog köra ppc om det finns till R men det borde det väll göra..

Nu till saken Om Chip hos Jörg (powechip)
Jag har chippat en bil hos han Golf gti 1.8t skillnad blev det! Den börja rycka och hoppa och ville ha mer bensin! Detta fick jag åka med ett J*vla tag med innan jörg sa att han skulle kolla på det... Han sa bara att det var fel på min bil... Bytte luftmassemätare tempgivare Hade den på felsökning hos vag men dom hitta inget.. Så då Fick jag ta i lite med rösten när jag ringde till han ca 10 gången Plus att han kunde inte så mkt svenska bara engelska och tyska! Felet som var då var att han hade lödit fel eller nått så han fick löda dit ett nytt chipp och efter det så funka det rätt bra mindre soppa inga ryckningar och bra gasrespons!

Har man råd köpa en R så betyder väl det inte du har råd med allt annat?
tvärtom, man har kanske lagt sina sista slantar just för ATT få råd med R?
Det är ju ett val man gör.
Mina bilar var inte dyrast, och det var mitt val, för annars hade jag inte fått råd med båda?

Men iaf om jag skulle chippa nån mer bil skulle jag nog göra det hos en seriös firma (bsr,autotech....)eller köpa ppc då du kan ta bort det
av bobokung
Tjena.
Jag Chippade min Audi TT 1.8t hos Powerchip. Jag fick 220Hk i stället för 180Hk. han uppdaterade befintligt chipp som satt i bilen så han bara kopplade in datan och fixade det på 20 min.

Jag va väldigt nöjd resultatet. Märkte riktigt stor skillnad.

Sedan finns det många som säger chippa inte där osv( läste i denna tråden), jag kan bara säga hur jag upplever det. Skitnöjd på ren svenska.

:D
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?