Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blyfot
Hej VolvoLand,

Jag är nyreggad användare här, så ha lite överseende med mig....

Jag har en S60 -05 och har läst på forumet här, att man kan programmera om funktioner i bilen.

Och jag undrar om nån vet om det går att programmera om dimljusen så att de lyser tillsammans med parkeringsljuset och med ljusbrytaren i läge 0.
dvs. att direkt på tändningen så skall dimljus o parkeringsljus lysa när ljusbrytaren är i läge 0.

Jag pratade med min Volvoverkstad, och de visst inget,
men de sa att om de vet vilken version på programvaran det är, så kan de fixa det.

Frågan är om det går? och vilken programvara måste jag ha i såfall?
av Knasen
Välkommen till forumet!

Verkstaden borde kunna läsa ut hela bilen, vad som sitter i bilen och inte, det ringer varningsklockor att inte verkstaden kan ta reda vad bilen har för nerladdning av programvara. åk till en annan verkstad.
Användarvisningsbild
av CarMan
du kan itne få funktionen automatiskt dimljus fram istället för automatisk halvljus.
Bilen är byggd för att vara trafiksäger, den är också konstruerad så att du ska kunna vrida om o köra utan att få böter = man ska inte behöva kolla alla knapper o reglagen ifall förrra föraren har tänt nått konstigt m.m.
när man stänger av billen nolas allt & den startar åter i normal läge.
finns inge justering för detta.

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]