Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zibpka
Har fått en felkod med motorlampa som lyser pga av det som lyder
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Volvo

============1==============
P0030
Raw code: 0030
ECU: 11
Status: Confirmed
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1, heater control - circuit malfunction

Hur skall man lokalisera vilken lambda som skall bytas?
//
Användarvisningsbild
av Erik Å
Det är väl bara den främre lambdasonden som har uppvärmning? Vet ärlig talat inte..
Fick precis det felet på min -00 då den bara var typ 3 år.. Avbrott i ptc-värmeelementet. Händer det igen så lägger jag nog ett externt effektmotstånd så jag slipper felkod och dyrt byte. :-)
av Zibpka
En lamdason från AUTODOC är inte så farligt dyr och jag vill att de skall funka. Dock vill jag byta rätt så inte får byta flera i onödan
av Zibpka
Håller på att bli tokig när jag försöker hitta en att köpa. En del är ju 4 kablar på och en del 5. Nån som sitter på rätt info. De är en b5244t3 motor i den om de är till nån nytta
av v16v
Köp en Bosch original med rätt nummer så kommer det att fungera.
Det är lättare att vinna en miljon än att hitta pirat lambdasonde som fungerar.
av Zibpka
v16v skrev:Köp en Bosch original med rätt nummer så kommer det att fungera.
Det är lättare att vinna en miljon än att hitta pirat lambdasonde som fungerar.
Jo men även Bosch visar flera olika modeller. Och jag tänkte slippa gå till återförsäljaren.
av Zibpka
Nån som faktisk har bytt den främre lambdan? Verkar va sjukt svårt att komma åt den än svårare att få loss den? Skall man ta den underifrån eller ta den under huven?
//

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]