Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Boxernbuffa
Hej, någon som vet vad detta är för typ av kabel som inte är inkopplad.
Har precis köpt bilen så har absolut ingen aning vad den går till, är en v70n 05.
Kabeln sitter vid vänster framlampa.

Bild
av Rådlös
Kan det ha varit extraljus av något slag?
Tänd strålkastarna och mät med en voltmeter. Prova lite olika, helljus, halvljus, varselljus, dimljus m.m. Får du spänning (12 volt) i något eller några kontrollerbara lägen så har du nog svaret.
av Boxernbuffa
Rådlös skrev:Kan det ha varit extraljus av något slag?
Tänd strålkastarna och mät med en voltmeter. Prova lite olika, helljus, halvljus, varselljus, dimljus m.m. Får du spänning (12 volt) i något eller några kontrollerbara lägen så har du nog svaret.
Ah smart, ska kika på de.
av Rådlös
Ett tillägg: Skulle du hitta 12 volt i kontakten och inte ha någon användning för det, så vira några varv eltejp runt kontakthuset så bör du slippa framtida problem.
av Boxernbuffa
Rådlös skrev:Ett tillägg: Skulle du hitta 12 volt i kontakten och inte ha någon användning för det, så vira några varv eltejp runt kontakthuset så bör du slippa framtida problem.
Yes (tummen upp)
av Boxernbuffa
Kollade med en multimeter vart 12 volt hela tiden ingen skillnad med eller utan helljus.
Kommer nog bli ett mysterium vad denna kabel är till för.

Extrabild ifall nån tittar förbi denna tråd.
Bild

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]