Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JRELG
Tjenare!

Fick en 2a på dragkroken och fick loss den och trodde allt var guld och gröna skogar men inte fick jag igenom den. Nu säger dom att låscylinder gått sönder så den ej går att låsa. Beställer ny och monterar och då inser jag att det inte alls funkar som det ska. fast jag låser draget så går det att öppna, har vid något enstaka tillfälle fått den att låsa ordentligt men med lite "ruckande" går den ofta att öppna trots att låset är låst.

Har rengjort överallt trycker jag och tagit bort det grunk som funnits på fästet samt motioneratdragkroken men jag får den fan inte att låsa. Provat med två olika låscylindrar nu så kan inte tänka mig att det är det som är själva problemet. är som att den går att trycka in trots att låsspärren ska ta emot. är det någon annan som gått denna kamp och vunnit?

Mvh

JRELG
Vid lös krok går det normalt sätt inte att ta bort nyckeln. Kroken monterad på bilen går det att låsa och ta bort nyckeln. Kroken går inte att få loss om den är låst med nyckeln.
Största felet är att många låter kroken sitta kvar efter användning, sommar som vinter när den inte behövs.

Lennart
Ska nyckeln verkligen inte gå att dra ut om inte kroken sitter fast? På den nya lås cylinder som inköptes via vparts så går det definitivt att ta ut nyckeln i alla lägen. Kan den ha varit defekt från början ?
Har två Volvo krokar märkt BRINK. Årsmodell -05. Inte på någon av dem (mina krokar) går det att ta bort nycken vid lös krok. Lurar du kroken att den skulle vara monterad på bilen, då går det att låsa den och ta bort nyckeln.

Lennart

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]

ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]