Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
Råkade öppna bogserluckan framtill på min bil. Där hittar jag ingen gänga att skruva bogseröglan/bulten i. Det fanns en massa ringar som gick runt runt bakom täck locket. Hittade inte min bogserögla heller i bagaget så jag vet inte om man kan skruva fast den i dessa ringar. Instruktionsboken skriver att öglan skruvas fast i det gängade hålet. Jag hittar bara kraftiga 5mm metal ringar i det hålet som gick runt och runt. Någon som vet bättre? Kan man trä en Lina genom dessa ringar och bli bogserad? Eller är dessa ringar en typ av stöd för införing av denna bogserbult in mot den gängade grejen man skruvar fast den i?
av Huskydo
Jag har för mig att det gängade hålet sitter rätt långt in om jag inte har fel. Det låter märkligt om det inte finns något gängat hål? det är ju ett måste på bilarna. Men jag kan ha fel jag är ingen expert :D
av sicnarf
Jo, jag misstänker att de runda rören leder bort till det gängade hålet långt in. Så bogserings öglan måste vara minst 20-25 cm lång. Jag vet inte för jag har ingen. Men jag undrar om man kan bogsera genom att trä en Lina genom dessa ringar. Det är stora frågan. :-)
Användarvisningsbild
av vetten
Skulle nog inte fästa något innanför plastfronten öglan kommer ju att sitta utanför för att inte skada plasten men en sån dragögla måste väl gå att hitta på skroten.
av glock40sw
Blev nyfiken och kollade min bil ,öppnade luckan och där långt borta på krockbalken skymtade ett hål som någonstans i djupet verkade vara gängade. Fick hämta ficklampan för att kunna se.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]