Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaberg
Efter flera år av läsning är det dags för min första tråd. På min bil lyser endast bromsljusen nere (2) med traditionell glödlampa och extraljuset i bakvingen. Hur ska det egentligen se ut, antar att också de vertikala bromsljusen i pelarna borde tändas? Finns väldigt få äldre XC90 att jämföra med ute i trafiken
Det finns inga vertikala bromsljus i din bil . Med my-12 ersättes glödlampor på bak och bromsljus med ledremsor ,men inte de bilar heller hade bromsljus i pelarna ,inte från fabriken i alla fall.
av jaberg
glock40sw skrev: lör 18 jun 2022, 15:46 Det finns inga vertikala bromsljus i din bil . Med my-12 ersättes glödlampor på bak och bromsljus med ledremsor ,men inte de bilar heller hade bromsljus i pelarna ,inte från fabriken i alla fall.
Tack för svar, observerade samma sak på några andra kring samma tillverkningsår. Så ljuspanelerna i bakpelarna har endast ett dekorativt syfte

Poäng på det där med displayer, me[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]